Har odlingssäsongen en början och ett slut?

När man läser i diverse odlingsform på nätet eller hör vänner och kollegor som säger att ‘nu’ har odlingssäsongen dragit igång får mig att undra om den egentligen har en början och ett slut. Det är ju odlaren som bestämmer.

Som relativt ny odlare har mina odlingssäsonger börjat i januari-februari lik många andras. Ofta blir det en ganska stor grej av att odlingssäsongen dragit igång för man (jag?) blir stressad/inspirerad av allt som ska hinnas sås och det blir lätt för mycket och sorter som sås för tidigt ex. majs. 

I dagsläget har jag inte sått ett enda frö i år. Bäst att ta tag i rotsellerin, den gula löken, chilin och paprikan! (utropsteckning illustrerar hur stressad jag blev av att bara skriva det!!).

Skillnadens trädgård och Farbror Grön odlar året om, således har de ingen början eller slut på odlingssäsongen, så det bör väl även jag kunna. 

Då var det bestämt! År 2017 blir året då odlingssäsongen aldrig tar slut.

Annica – som är en smula stressad

Kommentera

