Sara Bäckmo gör Skillnad

Jag har träffat Sara Bäckmo! Vilken ustrålning den kvinnan har! En sann inspirationskälla! Jag ville bara hem och vinterså! Och så hade hon på sig den där supersnygga mörkturkosa blusen jag sett tidigare i sociala media.

20161023_162220

Idag kom Sara Bäckmo till Halmstad och förgyllde en grå oktoberdag. Hon gjorde Skillnad. Föredragets tema var att odla en lång säsong men det kändes inte som ett föredrag trots att vi satt i föreläsningssal. Stämningen var så hemtrevlig som om vi suttit vid ett köksbord med varsin tekopp och lyssnat på Sara.

Föredraget hade en salig blandning av tips, konkreta förslag och inspirerande bilder. Fast jag läst, lyssnat och sett allt som Sara publicerat om Skillnadens trädgård fick jag ändå med mig en dos nytt men bäst av allt ett större självförtroende och en odlarlust.

Hur kan fröpåsen veta vad du har för förutsättningar i din trädgård? – Sara Bäckmo

Efter föreläsningen fanns möjlighet att köpa hennes bok och få den signerad. Jag ställer mig i kön med min bok tryckt mot bröstet och blir en smula förvånad att det finns odlare som inte har hennes bok sedan tidigare. Saras bok är väl en klassiker i varje odlares boksamling? Den kom ju ut för jättelänge sen..typ..mars 2016. Väl framme vänder Sara sitt ansikte mot mig och hennes ögonen bara strålar! Vilket energiknippe den kvinnan är! Det bero säkert på alla giftfria grönsaker hon äter.

Annica – som har träffat Sara Bäckmo

3 reaktioner på ”Sara Bäckmo gör Skillnad

  1. Hej! Intressant att läsa om Sara Bäckmos föredrag. Skulle önska att hon kom ”häråt” också! Och ja, det finns fortfarande trädgårdsnördar som inte skaffat hennes bok än. Jag t.ex.Du skrev i inledningen att du bara ville hem och vinterså. Det har jag också funderat på. Vissa frön lär ju klara att ligga i jorden över vintern och ute i naturen är det ju så det går till, Fast med alla frön funkar det ju inte. Jag har gjort i ordning en liten plätt nere i grönsakslandet. (Växte potatis där innan.) Nu till min fråga! Vi har haft en mild höst och det är jag i och för sig mycket tacksam för, men när tror du att det är dags att så? Beror väl på var man bor, men här nere i sydväst.Ha en bra dag! /Bethan

    Gilla

  2. Jag är imponerad av er som orkar odla grönsaker. det är jag dålig på att hinna med, men det kommer nog så småningom. Inget går upp mot hemodlat! Jag hoppas i varje på ett växthus nästa år så ska det bli lite goda tomater./ Ha en fortsatt fin vecka/Monica

    Liked by 1 person

Kommentera

